Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Allahu akbar... Prostituce ve jménu Allaha?

dočasný sňatek muta'a z pohledu sunnitů a šíitů

"... Bylo mi 16 a můj vztah s rodiči byl takový jako téměř u všech v mém věku. Začínala jsem se zajímat o kluky, cítila jsem, že mi nikdo nerozumí a zrcadlo byl můj úhlavní nepřítel. Vše se změnilo, když jsem ho potkala, bylo krásné vědět, že se o mě někdo zajímá. Byl to ten nejbáječnější člověk, choval se ke mně jako ke královně, a brzy se z nás stali velmi dobří přátelé. Mohla jsem mu říct úplně všechno. Mluvili jsme o všem možném a po čase došla řeč i na různá náboženská témata. Oba jsme byli muslimové, jenže on byl šíit a já se hlásila k sunnitům.

Jednoho dne začal mluvit u muta'a svazku. Řekl mi, že to je typ dočasného manželství, který byl praktikován za dob Proroka. Nejdřív jsem mu nevěřila, ale on používal zdroje jako Korán a Bukhariho sbírku hadísů (jedna z nejuznávanějších). Tak jsem uvěřila a přijala i jeho nabídku k takovému manželství. Takto jsem žila 4 roky. Jak šel čas, začaly se mi otvírat oči. Zjistila jsem, že jsem ztratila svou čest s člověkem, který si to vůbec nazasloužil, s někým, kdo měl takových svazků několik najednou. Allah mi otevřel oči a já začala hledat pravdu... "

Muta'a je druh dočasného svazku, kdy si muž může vzít ženu na předem dohodnutou dobu za předem dohodnutou částku (věno, mahr). Přičemž tato doba může být 6 let, stejně jako 1 hodina. Je to manželství povolené u šíitů, kteří jako důkazy uvádějí především verš 4/24

"A (jsou vám zakázány také) muhsany mezi ženami kromě těch, jichž zmocnily se vaše pravice a to je vám předepsáno Bohem! A vedle toho je vám dovoleno, abyste si hledali manželky pomocí jmění svého jako muži spořádaní, nikoliv prostopášní. A za to, co jste užívali s těmito ženami, dejte jim jejich odměnu podle ustanovení. A nebude pro vás hříchem, na čem se vzájemně dohodnete po stanovené době - a Bůh je vševědoucí, moudrý."

Dle sunnitů je jako odměna myšleno věno, které se sjednává ještě před uzavřením sňatku. V žádném případě verš neukazuje povolení muta'a, ale hovoří o případném rozvodu.

 ...a hadís, kdy Umar (2. chalífa) zakázal při své řeči muta'a s tím, že ač praktikováno během života Muhammada, nyní platí zákaz, a potrestám bude každý, kdo ho poruší. Šíité tvrdí, že Umar byl první, kdo tento zákaz vyslovil, tudíž je zákaz neplatný..

...ale dle sunnitských názorů (podložených hadísy) Umar pouze zopakoval, co již zakázáno bylo, protože lidé tento zákaz nerespektovali a muta'a dále praktikovali.

Muta'a svazek opravdu za dob Proroka povolen byl. Bylo to 3 dny v bitvě u Chajbar a 3 dny při dobývání Mekky, poté dle hadísů bylo dočasné manželství zakázáno a to až do Soudného dne. Většina společníků Proroka zastávala názor, že dočasné manželství bylo absolutně zakázané. Ibn Abbas měl však jiný názor a v případě nutnosti dočasné manželství kvůli sexu povoloval. Nicméně později, když viděl, že dochází k zneužívání, zcela změnil názor a toto pravidlo pod tíhou důkazů ostatních společníků odvolal.

Sunnité považují muta'a za haram (zakázané) a v žádném případé nevidí v Koránu jediný verš, který by dočasný svazek povolil. Jisté je, že muta'a se dá velmi dobře zneužít právě k "hodinovým manželstvím", což dle mě "hraničí" s prostitucí.

Ale mají sunnité čisté svědomí? Co si myslet o prohlášení šejcha Qaradawiho, který schvaluje typ manželství nazývané misjar, kdy rozdílem proti muta'a je to, že není určena přesná doba trvání manželství. Misjar je praktikován nejčastěji v případě, kdy muž studuje či pracuje v jiné zemi. Manžel není za manželku finančně zodpovědný, často bydlí odděleně, a často ani manželka neví, že se s ní chce její milý po dokončení studia rozvést. Nicméně nikde jsem nenašla jediný hadís povolujíci vstoupit do manželsví s myšlenkou na rozvod. Na druhou stranu snadné podmínky pro rozvod v islámu především ze strany muže, dávají možnost takových krátkodobých svazků, ať už je budeme nazývat jakkoli.

Stále je to o lidech, pokud někdo touží po "hodinovém manželství", pak ho může provést. Co je ale dle mě špatné, že ho může provést pod zástěrkou schvalujících fatew islámu.

...zneužít se dá vše. Bohužel i manželství :-/

 

 

 

 

 

 

Autor: Lenka Najmanová | sobota 27.9.2008 12:00 | karma článku: 17,45 | přečteno: 2692x
  • Další články autora

Lenka Najmanová

Pozor, pozor!!! Skrytá islamizace!!!

z uvedených důkazů je zřejmé, že islamizace nazačala až v posledních letech. Ale daleko, daleko dříve...

26.5.2011 v 8:01 | Karma: 21,18 | Přečteno: 3103x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Tě zabiju aneb škoda rány, která padne vedle

nestatisticky o domácím násilí ve světě muslimském i nemuslimském a různé metody jeho řešení a neřešení.

18.5.2011 v 14:12 | Karma: 14,08 | Přečteno: 2372x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Žena v islámu napříč historií

Z jedné (samozřejmě té protiislámské) strany zaznívají hlasy o utlačované chudince nemající žádná práva. Druhá strana naproti tomu hlásá svobodu a rovnocenost muslimských žen. Jak to tedy je a jak to bylo?

12.5.2011 v 8:04 | Karma: 17,18 | Přečteno: 2345x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Vousáč, který změnil svět

A změnil ho všem; nemuslimům, ale i nám muslimům. K lepšímu? To těžko...Svět přišel o pocit bezpečí. Muslimové dostali nálepku teroristů. Je ještě šance na změnu? Prý naděje umírá poslední, ale...

4.5.2011 v 9:01 | Karma: 15,63 | Přečteno: 1664x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Jsem muslimská fundamentalistická wahabistka...(?)

Na internetu (i zde na blogu) se dá najít spousta zajímavých věcí důležitých pro muslimy. Jak naladit arabskou televizi. Kde nakoupit halal maso. Ale třeba i to, jak se správně zařadit.

26.4.2011 v 17:16 | Karma: 12,93 | Přečteno: 2641x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...