Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Paní, vy věříte v Alláha?“

„Nevyvratitelný“ důkaz, že Bůh je opravdu jen jeden.

Ti dva se nedali přehlédnout už na zastávce. Nepřítomné pohledy, rozpíchané ruce nevypadající na ruce držitele Jánského plakety.

 To, že nastoupili do stejného autobusu, to, že i stejnými dveřmi, no dobře. Ale proč si proboha museli sednout přímo naproti mně??? Odejít si hledat jiné místo, či zůstat sedět a zcela jistě řešit dceřiny otázky, proč že ten pán vypadá „jinak“, proč, proč...?  

Zůstala jsem...  „Paní...?“ A jé, už to začíná. „Jste Češka? A paní, proč jste zahalená?“ Rozmýšlela jsem, zda odpovědět či dělat, že neslyším nebo předstírat cizinku. Rozhodla jsem se odpovědět: „Jsem Češka a zahalená jsem, protože...“ „Protože musíte?“ skočil mi pán do řeči. „No, ono je to složitější, musím, chci.“ ... „Aha, kvůli víře, že jo?“ ... „Jo, jsem muslimka.“

 Doufala jsem, že tím je rozhovor u konce.  „Hm, to je vaše věc. Můžete si věřit čemu chcete. Víru vám nikdo vzít nemůže“ ... „Cože, to řekl fakt ten divnej zcela jistě zfetovanej člověk?“ nechtělo se mi věřit vlastním uším.  

„A paní, muslim je něco podobného jako katolík?“ No, co odpovědět? Rychle jsem zvažovala, zda svou odpovědí urazím více katolíky nebo muslimy. „A vy jste katolík?“ vybruslila jsem z odpovědi. „Ano jsem,“ přihlásil se až překvapivě hrdě, a jeho partnerka přitakala.  

„Paní, a to věříte v Alláha? A to je Bůh? Já taky věřím v Boha... ale počkejte, když Bůh je JEN JEDEN, pak věříme v toho stejného!“ přemýšlel nahlas. 

„Byla jste někdy v Saudské Arábii? Já bych chtěl někdy do Egypta,“ nečekal zase na odpověď. „Ale teď už musíme vystupovat, nashledanou, paní.“

 „Tak ať vám někdy vyjdou ty pyramidy,“ stačím ještě zavolat. „Jo jo, dá-li Bůh, paní,“ ozve se ještě skrz zavřené dveře.  A já zbytek cesty přemýšlím nad právě proběhlým rozhovorem, nad tolerantností jedněch a netolerantností druhých. Nad tím, že často škatulkujeme lidi podle vzhledu, barvy, víry...

  „Mami, to byl muslim?“ ... „Proč myslíš?“ ... „Že byl hodnej, víš, a nevadilo mu, že máš šátek“ ... „Aha, ne nebyl. Byl to katolík“ ... „A to je něco jako muslim?“ ... „Hm, skoro“ ... ;) 

Ještě mě tak napadlo – ač se tento člověk řadí do škatulky „nepřizpůsobivý občan“, rozhovor s ním byl příjemnější než s některými „přizpůsobivými“ (nejen) zde v diskuzích.  

 

Autor: Lenka Najmanová | středa 22.10.2008 20:00 | karma článku: 20,75 | přečteno: 2233x
  • Další články autora

Lenka Najmanová

Pozor, pozor!!! Skrytá islamizace!!!

z uvedených důkazů je zřejmé, že islamizace nazačala až v posledních letech. Ale daleko, daleko dříve...

26.5.2011 v 8:01 | Karma: 21,18 | Přečteno: 3103x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Tě zabiju aneb škoda rány, která padne vedle

nestatisticky o domácím násilí ve světě muslimském i nemuslimském a různé metody jeho řešení a neřešení.

18.5.2011 v 14:12 | Karma: 14,08 | Přečteno: 2372x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Žena v islámu napříč historií

Z jedné (samozřejmě té protiislámské) strany zaznívají hlasy o utlačované chudince nemající žádná práva. Druhá strana naproti tomu hlásá svobodu a rovnocenost muslimských žen. Jak to tedy je a jak to bylo?

12.5.2011 v 8:04 | Karma: 17,18 | Přečteno: 2345x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Vousáč, který změnil svět

A změnil ho všem; nemuslimům, ale i nám muslimům. K lepšímu? To těžko...Svět přišel o pocit bezpečí. Muslimové dostali nálepku teroristů. Je ještě šance na změnu? Prý naděje umírá poslední, ale...

4.5.2011 v 9:01 | Karma: 15,63 | Přečteno: 1664x | Diskuse| Ostatní

Lenka Najmanová

Jsem muslimská fundamentalistická wahabistka...(?)

Na internetu (i zde na blogu) se dá najít spousta zajímavých věcí důležitých pro muslimy. Jak naladit arabskou televizi. Kde nakoupit halal maso. Ale třeba i to, jak se správně zařadit.

26.4.2011 v 17:16 | Karma: 12,93 | Přečteno: 2641x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...